PRO-BILIARD  
HOMESERVICIIPRODUSEPORTOFOLIUREGULAMENTEBLOGCONTACT  
 
 
» Bila 8
 
» Bila 9
 
» 14.1
 
» Snooker
 


BILA 9
REGULAMENTUL INTERNATIONAL

In cazul in care exista contradictii evidente cu privire la aceste reguli specifice , se aplica regulamentul general al biliardului cu cosuri .

5.1 JOCUL IN SINE

Bila 9 se joaca cu 9 bile colorate,numerotate de la 1 la 9 si cu bila alba. La fiecare lovitura, prima bila pe care bila alba trebuie sa o atinga este cea cu numarul cel mai mic de pe masa, dar bilele nu trebuie sa fie introduse in ordine in cosuri. Daca un jucator introduce regulamentar o bila, va ramine la masa pentru alta lovitura si va juca pina ce va rata, comite un fault sau va cistiga jocul. Dupa o ratare, jucatorul ce urmeaza va trebui sa joace din pozitia lasata pe masa de jucatorul anterior, dar dupa orice fault el poate sa inceapa cu bila alba de oriunde de pe masa. Jucatorii nu au obligatia de a anunta nici o lovitura. Jocul se sfirseste cind unul dintre jucatori a cistigat numarul impus de partide.

5.2 GRUPAREA BILELOR

La spargerea de debut, bilele colorate sunt grupate in forma de romb, cu bila 1 in virf, pe punctul de fund, cu bila 9 in centrul rombului si cu celelalte bile asezate la intimpla-
re si grupate cit mai strins posibil. Jocul incepe cu bila alba in mina in spatele liniei de bataie.

5.3 LOVITURA DE SPARGERE REGULAMENTARA

Regulile care guverneaza lovitura de spargere sunt aceleasi ca si pentru celelalte lovituri, cu urmatoarele exceptii:
a) cel ce sparge trebuie sa loveasca mai intii bila 1 si:
i) fie sa introduca o bila in cos,
ii) fie sa trimita in manta cel putin patru bile numerotate.
b) daca bila alba este introdusa in cos sau trimisa in afara mesei, sau daca cerintele impuse nu sunt respectate, se considera fault iar jucatorul care urmeaza are bila alba in mina, oriunde pe masa;
c) daca o bila obiect sare de pe masa se considera fault, iar jucatorul care urmeaza are bila alba in mina, oriunde pe masa. Bila obiect sarita nu mai este reasezata (exceptie: daca este vorba de bila 9, ea va fi reasezata pe punctul de fund).

5.4 CONTINUAREA JOCULUI

In cadrul loviturii ce urmeaza imediat spargerii de debut, se poate juca un push-out (lovitura permisa in scopul de a schimba pozitia bilei albe, vezi 5.5). Daca cel care a spart introduce una sau mai multe bile in mod regulamentar va continua sa joace pina ce va rata, va comite fault sau va cistiga. Daca jucatorul rateaza sau comite fault, la masa urmeaza adversarul sau care isi incepe rindul si va juca pina ce va rata, va comite fault sau va cistiga. Partida se incheie in momentul in care bila 9 a fost introdusa prin intermediul unei lovituri regulamentare. Se mai poate intimpla ca jocul sa fie pierdut prin forfeit, ca urmare a unei grave incalcari a unei reguli.

5.5 PUSH-OUT

Jucatorul care joaca imediat dupa o spargere regulamentara , poate juca un push-out in incercarea de a misca bila alba pe o pozitie mai buna in vederea intentiilor sale viitoare.La un push-out, bila alba nu este necesar sa atinga nici o bila obiect sau manta; in rest sunt valabile toate celelalte reguli privind faulturile. Jucatorul trebuie sa-si anunte cu voce tare intentia de a juca un push-out inainte de a executa lovitura, altfel lovitura va fi considerata una normala.
O bila introdusa in cos ca urmare a unui push-out nu se socoteste si ramine in cos, cu exceptia bilei 9 care va fi reasezata. Dupa un push-out regulamentar, jucatorul care urmeaza la rind are dreptul sa:
a) joace din acea pozitie,
b) ii lase dreptul la lovitura adversarului care a jucat push-out-ul.
Un push-out este considerat fault daca se incalca vreuna din reguli ( cu exceptia regulilor 5.7 si 5.8). Un push-out neregulamentar este penalizat in functie de faultul comis. Daca un jucator comite "scratch" la o spargere de debut, adversarul acestuia nu va putea juca un push-out.

5.6 FAULTURI

Atunci cind un jucator comite un fault , el trebuie sa se retraga de la masa iar bilele introduse ca urmare a loviturii neregulamentare nu vor mai fi reasezate pe masa ( exceptie: bila 9 va reasezata pe masa ). Adversarul va avea bila alba in mina si inainte de a trage , va putea sa o aseze pe masa oriunde doreste .Daca un jucator comite mai multe faulturi in cadrul unei singure lovituri , ele vor conta cit un singur fault .

5.7 LOVITURA INCORECTA

Daca prima bila colorata atinsa de bila alba nu este cea cu numarul cel mai mic de pe masa , lovitura este considerata fault .

5.8 NICI O MANTA ATINSA

Daca nu este introdusa nici o bila obiect si dupa impactul bilei albe cu bila cu cel mai mic numar de pe masa , nici una din bilele care s-au miscat pe masa nu atinge manta , lovitura este considerata fault .

5.9 BILA ALBA IN MINA

Cind bila alba este in mina , jucatorul are dreptul sa o puna oriunde pe blatul mesei, fara a atinge o bila obiect. El poate aranja in continuare bila alba pina in momentul executarii unei lovituri.

5.10 BILE COLORATE SARITE DE PE MASA

O bila neintrodusa in vreunul din cosuri , este considerata sarita de pe masa daca ajunge sa se opreasca in orice alt loc decit pe blatul mesei . A trimite o bila in afara mesei este fault . Bilele sarite de pe masa nu se mai reaseaza ( exceptie : daca bila sarita este bila 9 , va fi reasezata ) si jocul va continua .

5.11 FAULT LA LOVITURILE SARITE SI OCOLITE

Daca jocul nu este arbitrat , se va considera fault daca bila alba , in incercarea de a sari sau evita o bila obiect care nu este la rind ,va provoca miscarea acesteia ( indiferent daca atingerea bilei obstacol a fost provocata cu mina , tacul , puntea , etc. )

5.12 TREI FAULTURI CONSECUTIVE

Daca un jucator comite trei faulturi consecutive in trei veniri succesive la masa , fara a executa o lovitura legala , el va pierde partida . Cele trei faulturi se iau in considerare daca vor fi comise in cadrul aceleiasi partide . Arbitrul trebuie sa-l avertizeze pe jucator intre cel de-al doilea si cel de-al treilea fault . Rindul unui jucator incepe cind acesta poate executa in mod corect o lovitura si se termina la sfirsitul unei lovituri in care el rateaza , comite fault sau cistiga , sau cind comite fault intre lovituri .

5.13 SFIRSITUL JOCULUI

Jocul incepe de indata ce bila alba trece de linia de bataie la lovitura de spargere . Bila 1 trebuie atinsa prima la spargerea de debut . Jocul se sfirseste odata cu executarea regulamentara a unei lovituri prin care bila 9 este introdusa in cos , sau in situatia in care jocul se incheie prin forfeit.

 
 
Home | Servicii | Produse | Portofoliu | Regulamente | Contact
  © 2006 Pro-Biliard.ro
created by WEBit.ro